|
|
Είπαν και έγραψαν
«Η Κα Ξανθάκη-Καραμάνου πολύ σύντομα λογω του υψηλού της επιστημονικού επιπέδου, της εργατικότητος και των διοικητικών της ικανοτήτων κατέκτησε την εμπιστοσύνη μεγάλων μορφών της Ακαδημίας όπως των αειμνήστων Κ. Τρυπάνη, Κ. Τσάτσου, Π. Κανελλόπουλου, Ι. Καρμίρη και Δ. Ζακυθηνού και νεωτάτη το 1985 εξελέγη παμψηφεί Διευθύντρια του Κέντρου κατόπιν εκλογής εν μέσω πέντε άλλων συνυποψηφίων της……Η συμβολή της στην οργάνωση του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, του οποίου είναι μέλος της Διοικούσης Επιτροπής, υπήρξε ιδιαίτερα εποικοδομητική και ειδικά στην οργάνωση της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών και της λειτουργίας Τμήματος Φιλολογίας στην Καλαμάτα. Δεν θα πρέπει να παραλείψω τη συμβολή της στη δημιουργία του Ινστιτούτου Βυζαντινών Ερευνών στο Μυστρά, η δημιουργία του οποίου αποτελούσε θερμή επιθυμία των Λακώνων».
Καθηγητής Γρηγόριος Σκαλκέας, Ακαδημαϊκός (29/1/2006)
|
«Σ’ αυτή την δυστυχώς πανθομολογούμενη αυχμηρή έρημο νεωτέρων Ελλήνων ερευνητών των κλασσικών γραμμάτων, η άρτια εργασία της κ. Ξανθάκη-Καραμάνου έρχεται σαν μια αύρα δροσερή»
Καθηγητής Κωνσταντίνος Τρυπάνης, Ακαδημαϊκός, π. Υπουργός (26/2/1981, για το βιβλίο Studies in Fourth-Century Tragedy)
|
«Σπεύδω να σας συγχαρώ δια την υψηλήν ποιότητα της εκδόσεως και δια την έντονον δραστηριότητα του υφ’ υμάς Κέντρου»
Καθηγητής Περικλής Θεοχάρης, Γεν. Γραμματέας της Ακαδημίας Αθηνών (31/1/1992)
|
«…Εντυπωσιάστηκα από την οργάνωση του Τμήματος και την ποιότητα της διδασκαλίας. Αφ’ ενός, ο σχετικά μικρός αριθμός φοιτητών δημιούργησε ένα φιλικό περιβάλλον το οποίο βοήθησε στην ανάπτυξη συζήτησης μέσα στην τάξη και επομένως έκανε πολύ πιο πλούσια τα μαθήματα … Θα συστήσω τη Σχολή σας στους επόμενους συμφοιτητές μου που θα έρθουν στην Ελλάδα και ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλοι την καλή μου εμπειρία. Σας ευχαριστώ για την φιλοξενία σας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου και σας εύχομαι περαιτέρω ανάπτυξη και πολλές επιτυχίες»
Cecily Jane Arthur, φοιτήτρια του Πανεπιστημίου του Cambridge στο Θερινό Σχολείο (για τη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών της Καλαμάτας, 8/6/2007)
|
«… Η κατάσταση στην πανεπιστημιακή Σχολή που ιδρύθηκε στην Καλαμάτα δε δείχνει να μοιάζει, ευτυχώς, με την απογοητευτική μιζέρια που επικρατεί στα άλλα ιδρύματα της πανεπιστημιακής κοινότητας. Μια επίσκεψη είναι αρκετή για να αντιληφθεί κανείς τη διαφορά … Προσωπικό ευγενέστατο και εξυπηρετικότατο σε κάθε αίτημα τόσο των φοιτητών όσο και των επισκεπτών, διδακτικό προσωπικό άρτια καταρτισμένο, με επάρκεια γνώσεων και έργο επιστημονικό (είναι εμφανής η απουσία της επάρατης κομματοκρατίας και εξυπηρέτησης προσωπικών σχέσεων «δούναι και λαβείν») … Τα συγγράμματα που μοιράζονται στους φοιτητές αποτελούν άπιαστο όνειρο για αντίστοιχους συμφοιτητές τους άλλων, «μεγάλων» πανεπιστημιακών σχολών … Για να πραγματοποιηθούν όλα αυτά είναι επιτακτική η παρουσία και δραστηριοποίηση ενός και μόνο προσώπου: του επικεφαλής ! Και εδώ επικεφαλής είναι μια άξια και δυναμική γυναίκα, η κυρία Γεωργία Ξανθάκη-Καραμάνου. Χάρη στην καταλυτική παρουσία της η λειτουργία του Πανεπιστημίου είναι υπόδειγμα για νεότευκτο ίδρυμα … Άξια, λοιπόν, και η κα πρόεδρος για το τιτάνιο έργο που έχει επωμιστεί και στο οποίο αντεπεξέρχεται με απόλυτη επιτυχία …»
Μάριος Αθανασόπουλος, εκπαιδευτικός ΠΕ02 (εφημ. ΣΗΜΑΙΑ, 9/5/2006)
|
«Αγαπητή κ. Ξανθάκη. Θα ήθελα για μια ακόμη φορά να σας εκφράσω τις ευχαριστίες μου που μου δώσατε την ευκαιρία να συμμετάσχω σε μια τόσο εξαίρετη και υψηλού επιπεδου εκλογική διαδικασία μέλους ΔΕΠ για την εκλογή επίκουρου ή λέκτορα στο γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας της Νεωτέρας Ελλάδος, στο τόσο ελπιδοφόρο Τμήμα που προεδρεύετε, καθώς και για όλες σας τις φροντίδες, τη φυσική ευγένειά σας και στο εξαίρετο κλίμα που υπήρχε στην όλη διαδικασία, οι οποίες μου άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, τόσες που θα επιθυμούσα να ξαναβρεθεί και άλλη ευκαιρία για να ξανάρθω. Εκείνο που μου έκανε εντύπωση σε σας είναι το πάθος και η φλόγα που έχετε για την ολοκλήρωση του δυναμικού του Τμήματος με στελέχη όχι μόνο υψηλού πνευματικού επιπέδου αλλά και διεπόμενων από εξαίρετο ήθος, το τελευταίο το οποίο, μολονότι είναι υποχρεωτικά συνεκτιμώμενο στοιχείο για εκλογή μέλους ΔΕΠ, παρόλα αυτά ξεχνιέται τις περισσότερες φορές …»
Γεώργιος Νάκος, Καθηγητής του Τμήματος Νομικής του Α.Π.Θ. (15/1/2007)
|
«Εκ μέρους του Δ.Σ. της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Αποδήμων Μεσσηνίων, αλλά και εκ μέρους όλων των Μεσσηνίων της διασποράς θέλουμε να σας συγχαρούμε και να σας ευχαριστήσουμε θερμά για την ιδέα σας και την πρωτοβουλία σας να οργανώσετε με τη συνεργασία των θεσμικών οργάνων των αποδήμων Μεσσηνίων το θερινό σχολείο στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Καλαμάτα για την διδασκαλία της Ελληνικής γλώσσας, της ιστορίας μας, της πολιτιστικής και εθνικής μας κληρονομιάς στα παιδιά των αποδήμων Μεσσηνίων …»
Ηλίας Αντωνόπουλος και Θανάσης Σωτηρόπουλος, Πρόεδρος και Γεν. Γραμματέας της Παγκόσμιας Συνομοσπονδίας Αποδήμων Μεσσηνίων (10/8/2006) |
«Επιτρέψτε μας αρχικά να σας εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας για την δημιουργία και την επιτυχή λειτουργία του θερινού σχολείου του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Χάρη στις ακούραστες προσπάθειές σας και την αγάπη σας, το θερινό σχολείο έδωσε την ευκαιρία σε δεκάδες νέους ομογενείς να ενισχύσουν την ελληνόγλωσση εκπαίδευσή τους και τους δεσμούς τους με τη γενέτειρα. Σας θεωρούμε «ψηχή» του εγχειρήματος αυτού που αποτελεί τη σηματνικότερη δραστηριότητα της Παμμεσσηνιακής και πολιτιστική παρακαταθήκη για το μέλλον των Μεσσηνίων στις ΗΠΑ και τον Καναδά …»
Βασίλης Μπεμπόνης, Πρόεδρος και Βασίλης Γιαννέτος, Γραμματέας - Παμμεσσηνιακή Ομοσπονδία Αμερικής και Καναδά - Pan-Messinian Federation of U.S.A. & CANADA (03/11/2011) |
«Είναι μεγάλη μου χαρά να μιλήσω σε ένα συνέδριο που διοργανώνεται προς τιμήν της καθηγήτριας Ξανθάκη-Καραμάνου, η οποία έχει κάνει τόσα πολλά για την προώθηση των σπουδών της φιλολογίας και της ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου. Το εξαιρετικό ακαδημαϊκό σας έργο είναι ένα μόνο από τα πολλά σπουδαία χαρίσματά σας μαζί με τη γενναιότητα να ξεκινήσετε ένα νέο εγχείρημα στην Καλαμάτα. Παράλληλα, η αποφασιστικότητά σας να οδηγήσετε την Σχολή Ανθρωπιστικών και Πολιτισμικών Σπουδών σε επιτυχία, αλλά επίσης και η μετριοφροσύνη σας, όταν αυτό επιτεύχθηκε –καθώς και, δεν χρειάζεται καν αν προσθέσω, η φιλική σας διάθεση με την οποία με περιβάλατε και η φιλοξενία που μου προσφέρατε σε προηγούμενες επισκέψεις μου στην Καλαμάτα –….»
Michael Edwards, Καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Ιστορίας, Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο του Roehampton, Λονδίνο, Ηνωμένο Βασίλειο (30/5/2014, Διεθνές Συνέδριο "Κοινωνικές Αξίες στην Ελληνική Γραμματεία"
|
"Την κα. Ξανθάκη τη γνώρισα το 2009 ως πρωτοετής φοιτήτρια του τμήματος Φιλολογίας και τα πέντε περίπου χρόνια που έχω την τιμή και τη χαρά να την έχω δασκάλα μου ήταν πράγματι εποικοδομητικά. Το πάθος της για δουλειά είναι αξιοθαύμαστο, όπως και η ακούραστη θέλησή της να μεταδώσει τις γνώσεις της και να κάνει τους φοιτητές της καλύτερους. Έπαιρνε, παίρνει και θα συνεχίσει να παίρνει χαρά με τις επιτυχίες των φοιτητών της, στους οποίους εμφυσεί φιλοδοξίες και όνειρα για το μέλλον. Είναι αυστηρή με τους μαθητές της, γιατί έχει μεγάλες προσδοκίες από αυτούς. Ενδιαφέρεται και συμβουλεύει όποιον τη χρειάζεται, Σαν δασκάλα, θαύμασα τη μεταδοτικότητά της και την όρεξή της για μάθημα. Το πάθος και η αγάπη της για τα αρχαία κείμενα πολλές φορές την απορροφά, ώστε να παρασύρεται σε έναν ατελείωτο διάλογο με τους μαθητές της. Είναι πάντα προσιτή και ευπροσήγορη, με θέληση και πυγμή για το καλό του Πανεπιστημίου. Για εμένα όμως, το μεγαλύτερό της προσόν είναι ότι αποτελεί μία παραδειγματική δασκάλα που θα μείνει ανεξίτηλη στη μνήμη όλων και εύχομαι να συνεχίσει να μεταλαμπαδεύει τις γνώσεις της σε όσους τη χρειάζονται"
Δήμητρα Κουρίκα, Απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό «Αρχαία Ελληνική Φιλολογία» (15/06/2014)
|
«θα ήθελα πρώτιστα να ευχαριστήσω την κα. Ξανθάκη για την αγόγγυστη και πολύτιμη αρωγή που προσέφερε όλα αυτά τα χρόνια σε μένα αλλά και σε όλους τους φοιτητές της Σχολής μας. Επειδή βρέθηκα στην ευχάριστη συγκυρία να σπουδάσω και να αποφοιτήσω πρόσφατα από το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, μπορώ με βεβαιότητα να πω ότι εκτός από μία σπουδαία καθηγήτρια, που μεταλαμπάδευσε άπειρες γνώσεις, που εισάκουσε τις ανησυχίες και τα προβλήματά μας, υπήρξε πάνω απ’ όλα μια εξαιρετική παιδαγωγός που φρόντισε να εμφυσήσει σταθερές αξίες και αρχές στους φοιτητές της, τις οποίες ευελπιστώ να πρεσβεύω και να ακολουθώ επάξια στη ζωή μου από εδώ και στο εξής. Βέβαια, θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, εφόσον ως μεταπτυχιακή πλέον φοιτήτρια έχω τη χαρά και την τιμή να συνεχίζω να διδάσκομαι από αυτή...»
Ιωάννα Σπυροπούλου, Απόφοιτος του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια στο Μεταπτυχιακό «Αρχαία Ελληνική Φιλολογία» (15/06/2014)
|
Συνεντεύξεις της Καθηγήτριας Γ. Ξανθάκη-Καραμάνου
«… Παρέχοντας υψηλό επίπεδο σπουδών, στηρίζουμε το σύγχρονο, ανταγωνιστικό, δημόσιο πανεπιστήμιο. Εμείς κάνουμε το καθήκον μας. Περιμένουμε και από την πολιτεία, όπως έχουν τονίσει και οι πρυτάνεις των πανεπιστημίων της χώρας, να στηρίξει το δημόσιο πανεπιστήμιο όπως πρέπει …»
Συνέντευξη στη Μαρία Νίκα (εφημ. ΘΑΡΡΟΣ Μεσσηνίας, 7/6/2008)
|
«… Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στην Ιταλία 750 κλασικά λύκεια, όπου διδάσκεται η ελληνική γλώσσα και η κλασική ελληνική παιδεία ως υποχρεωτικό μάθημα, και αρκετά στη Γαλλία. Στην Ελλάδα γίνεται αγώνας για την επανίδρυση κλασικών τάξεων …»
Συνέντευξη στον Απόστολο Διαμαντή (εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 28/10/2006)
|
«… Σε ένα νέο πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα στη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών της Καλαμάτας πιστεύω ότι μπορώ να εκπληρώσω κάποια από τα οράματά μου, κάποιους από τους στόχους που έχω θέσει ως πανεπιστημιακός δάσκαλος. Ο βασικός στόχος είναι η αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Επιθυμώ να οργανώσω ένα καλό πανεπιστήμιο, μια άρτια σχολή, που δεν θα έχει να ζηλέψει τίποτε από τις μεγάλες σχολές του εξωτερικού. Ήδη τα θεμέλια έχουν μπει… »
Συνέντευξη στη Γιούλη Μανώλη (εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ, 3/3/2007)
|
« … Στόχος μας στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας της σχολής αυτής ήταν η σύζευξη παραδοσιακών γνωστικών αντικειμένων και καινοτόμων σύγχρονων διαδσκόμενων μαθημάτων και αντικειμένων… Αγωνιζόμαστε για τη δημιουργία ενός πανεπιστήμιου ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ και ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΥ. Για την επίτευξη του κεντρικού αυτού στόχου θεμελιώδης προϋπόθεση ήταν να καλυφθούν υπαρκτά κενά σε ειδικότητες που δεν υπήρχαν σε άλλα ΑΕΙ της χώρας μας…»
Συνέντευξη στην Ειρήνη Μπέλλα (εφημ. ΒΡΑΔΥΝΗ, 31/3/2007)
|
«… Μέχρι τώρα οι μαθητές ήταν αποδέκτες ρυθμίσεων που οδήγησαν στην κατολίσθηση, στην παρακμή των κλασικών γραμμάτων, και ιδιαίτερα στην έλλειψη επαφής της νεότερης γενιάς των Ελλήνων πολιτών με τη διαχρονική πορεία της ελληνικής γλώσσας. Αυτό, μεταξύ άλλων, είχε ως επακόλουθο και την πενία, τη γλωσσική ένδεια της της νέας ελληνικής, την αδυναμία να διατυπώσουν οι νέοι άνθρωποι σωστά τη σκέψη τους και τους συλλογισμούς τους. Όταν δεν υπάρχει σαφής γνώση του λεξιλογίου, υπάρχει σύγχυση στη σκέψη και αντιστρόφως… Οι ξένοι έχουν ένα εκδηλούμενο ενδιαφέρον για την κλασική παιδεία και την αρχαία και νέα ελληνική γλώσσα, καθώς βλέπουν τις πάρα πολλές επιβιώσεις της ελληνικής γλώσσας στη δική τους γλώσσα. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές αυτούσιες λέξεις επιβιώνουν στις μεγάλες σύγχρονες ευρωπαϊκές γλώσσες, τη γαλλική, τη γερμανική και την αγγλική…»
Συνέντευξη (εφημ. ΒΡΑΔΥΝΗ, 8/7/2006)
|
|
|
|